Strona główna sklepu na Shopify – jak dobrze ją zaprojektować?

Masz lub planujesz założyć sklep na Shopify? Zastanawiasz się, jak powinna wyglądać strona główna? Jakie informacje i jak na niej zamieścić? Podpowiadamy, jak dobrze zaprojektować stronę główną na Shopify.

Czym jest Shopify?

Shopify to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce. Skierowana jest do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Założył ją w Kanadzie Tobias Lütke, gdyż wśród dostępnych rozwiązań nie znalazł takiego, które spełniałoby jego potrzeby. Warto wspomnieć, że platforma szybko zyskała na popularności. Stało się tak głównie z uwagi na jej intuicyjność. Utworzone strony w Shopify (www.wecanfly.pl) da się obsługiwać w prosty sposób. A jak dokładnie działa ta platforma?

Shopify działa w modelu Software as a Service (SaaS), czyli w modelu subskrypcyjnym, a więc ma się dostęp do platformy tak długo, jak się płaci abonament. To sprawia, że w każdej chwili można z niej zrezygnować. To również powód, dla którego wiele osób decyduje się na zakładanie sklepu właśnie w takim systemie.

Jak dobrze zaprojektować stronę główną na Shopify?

Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że strona główna sklepu jest jego wizytówką. Choć oczywiście to nie wszystko, co sprawi, że odniesie się sukces, a więc klient zakupi oferowaną usługę lub towar, ale zdecydowanie w procesie tym odgrywa dużą rolę. Właśnie dlatego należy odpowiednio popracować nad tym, by strona główna dobrze się prezentowała.

Klient po wejściu na witrynę internetową od razu wyrabia sobie opinię o niej. Ba! Często nawet zanim wejdzie, już ma pierwsze wrażenia – negatywne, jeśli strona się długo ładuje. Warto więc popracować nad tym, by nie trwało to zbyt długo, bowiem zniecierpliwiony użytkownik internetu może szybko zamknąć kartę. Tutaj warto jeszcze dodać, że witryna musi dobrze i szybko ładować się też na urządzeniach mobilnych.

Co oprócz prędkości ładowania witryny jest ważne na stronie głównej? Przede wszystkim nie powinno się zbytnio przesadzić z ilością treści. To oczywiste, że właśnie na stronie głównej umieszcza się informacje o polityce cookies, o aktualnych promocjach, zaprasza się do newslettera czy śledzenia profili społecznościowych sklepu, ale warto tak rozmieścić dane, aby nie były przytłaczające.

Pewnie, że są osoby, które się zajmują zawodowo sprawdzaniem, czy strona jest przyjazna użytkownikom, ale nie zawsze jest możliwość skorzystania z takiego wsparcia. Co więcej, na samym starcie często po prostu nie ma na to budżetu. Warto więc samemu skorzystać z możliwości, jakie daje Shopify i dostosować je do siebie. Można skorzystać z gotowego szablonu, ale warto też się nim zainspirować i samodzielnie stworzyć stronę główną. O czym pamiętać? Co jest ważne?

Jak stworzyć stronę główną sklepu?

Aby strona główna sklepu nie przytłaczała informacjami i świetnie się prezentowała, dobrze jest skorzystać z tzw. negatywnej przestrzeni. Oznacza to, że pomiędzy sekcjami z danymi powinny znaleźć się puste miejsca. Może to być wypełnienie kolorem, mogą to być jakieś grafiki, marginesy.

Nie bez znaczenia jest rodzaj wybranej czcionki. Zarówno jej styl, jak i wielkość, nie powinny utrudniać czytania. Użytkownicy internetu skanują, a nie czytają tekst na stronach internetowych, więc dobrze, by wybrana czcionka im tego nie utrudniała.

Kolejną kwestią jest dobór kolorystyki. Ważne jest, by wybrana paleta barw wpisywała się w branding. Wszystkie elementy – pola tekstowe, zdjęcia, grafiki – powinny być ze sobą spójne. Dzięki temu strona staje się po prostu przyjemna w odbiorze, a często też dzięki przewidywalności – lubiana przez klientów.

Teksty pisane na stronę główną powinny być proste i zrozumiałe dla każdego. Właśnie dlatego zdecydowanie lepiej jest unikać specjalistycznego słownictwa, ale i żargonu. W opisach warto pokazać siebie – napisać o marce, o misji, o genezie powstania. Dzięki temu zyskuje się sympatię kupującego. Call to action to bardzo ważne działanie, które może zachęcić do zakupów już na stronie głównej. Należy zaplanować tak zawołanie do działania, by klient w istocie chciał za nim podążyć.

Oczywiście strona główna sklepu powinna być nie tylko przyjemna w odbiorze dla potencjalnych klientów, ale również dla robotów Google. To również istotne, by zwiększać sprzedaż. Właśnie dlatego informacje powinny być zgodne z wytycznymi z pozycjonowania, a więc należy dobrać odpowiednie frazy kluczowe w opisach i w nazwach zdjęć, stosować znaczniki zgodne ze strukturą strony.

A co z menu? Ukrywać w tzw. hamburgerze? Zdecydowanie nie! Wiadomo, że jak ma się bardzo rozbudowaną ofertę, to można o tym pomyśleć. Jednak lepiej jest na głównej stronie pokazać główne kategorie sklepu. Klienci nie lubią szukać informacji. Dobrze, gdy nie tylko kategorie są odkryte, ale i z łatwością można wejść do koszyka, na swoje konto lub wyszukać produkt poprzez „lupkę”. Ikony zdecydowanie ułatwiają taką nawigację.

Co może znaleźć się jeszcze na stronie głównej? Na pewno warto pomyśleć o opiniach klientów, one dodatkowo przekonują do zakupów. Dobrze, gdy po wejściu na stronę jest się też informowanym o promocjach, w tym np. o zniżce za zapisanie się do newslettera.

 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij