Marketing wirusowy - czym jest

Marketing wirusowy – czym jest?

Są różne strategie marketingowe. Wszystkie mają za zadanie zwiększyć sprzedaż towaru lub usługi. Jedną z nich jest marketing wirusowy. Jego nazwa bierze się od formy w jakiej informacja się rozprzestrzenia. Prawdziwy wirus rozchodzi się na następne osoby w sposób niekontrolowany i na dodatek nikt go nie chce. Marketing wirusowy, to jak najbardziej pożądane działanie. Ten, kto go stosuje, liczy na to, że propagowane treści trafią do jak największej ilości osób.

Definicja marketingu wirusowego

marketing online pngWedług definicji, ten rodzaj marketingu to specjalna strategia, polegająca na stworzeniu atrakcyjnej dla odbiorcy treści. Na tyle atrakcyjnym, że będzie on angażował się osobiście w dalsze rozprzestrzenianie tego konkretnego tematu. Będzie “zarażał” wszystkich naokoło tym komunikatem. Owa treść mają poznać wszyscy znajomi odbiorcy, rodzina, znajomi z Sieci. Oni sami również będą przekazywać komunikat dalej. W całej sprawie chodzi o to, żeby informacja dotarła do jak najszerszego kręgu odbiorców. Przy tym wszystkim istotne jest, żeby owe doświadczenia z marką lub produktem były jak najbardziej pozytywne.

Zalety marketingu wirusowego

Jeżeli firma umiejętnie stosuje marketing wirusowy, to może liczyć na same korzyści. Zaletami tego rodzaju marketingu są:

  • duża liczba odbiorców. Fakt, że sami odbiorcy rozprzestrzeniają komunikat, wpływa na ich ilość. Gdyby nie ta strategia, większość z nich nigdy by nie usłyszała o danym towarze lub usłudze.
  • pozytywne emocje kojarzące się z firmą. Marketing polega na wysyłaniu dobrych informacji, więc pozytywna opinia o firmie przeważa.
  • małe koszty dystrybucji. Odbiorcy sami zajmują się rozprzestrzenianiem wizerunku marki.

Formy marketingu wirusowego

strzałki wykresu pngMarketing wirusowy posiada wiele form a większość z nich związana jest z działalnością internetową. Najpopularniejsze jego formy to:

Sytuacja, gdzie klient publicznie wypowiada się pozytywnie o marce. Podstawowym narzędziem jest tutaj tak zwany “deklarator sympatii”, umieszczony na firmowej stronie w internecie lub na firmowym fanpage’u. Użytkownicy za pomocą jednego kliknięcia mogą zamanifestować swoje poparcie i sympatię. Przykładem może być tutaj przycisk “Lubię to” na Facebooku.

Wszelkie zachęty skierowane w stronę konsumenta, polegające na umieszczaniu w internecie przycisków typu “Poleć nas”.

  • Organizowanie konkursów, gdzie zachęca się klientów do polecania określonego towaru w zamian za nagrody. Zbyt proste rekomendacje nie działają, wobec tego firmy postanawiają “przekupić” klientów odpowiednimi korzyściami.
  • Publikowanie samosiewnych treści. Działanie polega na publikowaniu interesujących filmików i artykułów. Wszyscy zainteresowani tymi treściami polecają linki innym.
  • Publikacja szokujących i kontrowersyjnych treści. W tego typu działaniach jednak zawsze jest ryzyko. Co prawda takie informacje wyjątkowo szybko się rozprzestrzeniają, jednak w przypadku negatywnego odbioru, może na tym ucierpieć dobre imię firmy.
  • Tworzenie sloganów, które społeczeństwu kojarzą się jednoznacznie.

Żeby marketing wirusowy dobrze spełnił swoją rolę, musi być celowy ale jednocześnie nienachalny. Musi się też odwoływać do emocji a przede wszystkim być trwały. Czasem dobre hasła marketingowe potrafią żyć dłużej niż firma.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij