Informatyk w firmie czy outsourcing IT

Informatyk w firmie czy outsourcing IT?

Dla dobrego funkcjonowania firmy z każdej branży bardzo często konieczne jest korzystanie z usług informatyków, którzy czuwają nad prawidłowym przebiegiem procesów informatycznych w przedsiębiorstwie. Istnieją 2 dominujące formy zatrudniania informatyków – etat w firmie oraz outsourcing. Które z rozwiązań jest lepsze?

Czy warto zadecydować się na outsourcing IT

Outsourcing IT staje się coraz popularniejszy, jednak dla wielu osób wciąż skrywa wiele tajemnic. To jak działa outsourcing IT, omawia artykuł: toczytam.pl/jak-dziala-outsourcing-it-kiedy-mozesz-potrzebowac-wsparcia-it. Wyjaśniono tam jak działa ta forma wsparcia IT. My dzisiaj skupimy się przedstawieniu wad i zalet takiego rozwiązania. Bardzo często docenianym plusem outsourcingu IT jest ograniczenie kosztów. Firma wykonuje swoje zadania tylko wtedy, kiedy zachodzi taka potrzeba, dlatego opłaty związane z nimi są niższe niż w przypadku konieczności stworzenia i utrzymania samodzielnego stanowiska informatyka. Ponadto wsparcie firm informatycznych opiera się na współdziałaniu wielu osób, z różnym doświadczeniem i wiedzą, dlatego ich pomoc może być bardziej kompleksowa. Ponadto outsourcing jest niezależny od niedyspozycji danego pracownika, dlatego pomoc można otrzymać w każdym czasie, nawet gdy jeden z pracowników firmy IT jest nieobecny w pracy, nie wpływa to na obsługę. Wiele firm oferuje działanie 24 godziny na dobę przez cały tydzień. Zatrudnienie zewnętrznej firmy to jednak nie tylko same zalety. Wśród ich minusów wyróżnić można ryzyko upadłości firmy, co wiąże się z nagłym pozostaniem bez zaplecza informatycznego. Ponadto outsourcing związany jest z ryzykiem wycieku danych oraz ich kradzieżą przez pracowników.

Jakie wady i zalety ma informatyk w firmie?

Zatrudnienie informatyka w firmie ma bardzo dużą zaletę – jest on dostępny natychmiast po wykryciu awarii. W przypadku firm outsourcingowych konieczne będzie oczekiwanie na usunięcie usterki lub pomoc, gdy wszyscy pracownicy zajęci są pomaganiem innym firmom. Ponadto czas jego pracy nie jest limitowany, tak jak ma to miejsce w zewnętrznych firmach, które mogą poświecić określony czas na usunięcie usterki. W przypadku zatrudniania informatyka w firmie bardzo dużym minusem jest konieczność samodzielnego wyboru osoby właściwej na to stanowisko. Może być to szczególnie kłopotliwe w przypadku osób, które nie posiadają wiedzy informatycznej i nie są pewne, jakich certyfikatów i umiejętności należy wymagać od pracownika. Ponadto jak wspomniano wcześniej, konieczne jest utworzenie stanowiska, które będzie musiało być utrzymane, nawet w przypadku tymczasowego braku zadań dla pracownika, co generuje koszty.

Informatyk w firmie czy outsourcing IT – co wybrać?

Znając plusy i minusy obydwóch rozwiązań, sugerujemy samodzielne podjęcie decyzji co do zatrudnienia informatyka w firmie lub wydelegowania zdań IT do zewnętrznej firmy. Naszym zdaniem w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw outsourcing jest lepszym rozwiązaniem, ponieważ w nich rzadziej zdarzają się duże awarie zamrażające działanie całej formy. W przypadku dużych przedsiębiorstw bardziej opłacalne może być stałe zatrudnienie jednego lub kilku informatyków, którzy stale będą monitorować działanie systemów oraz na bieżąco usuwać wszelkie awarie.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij