Dobrze skrojona aplikacja lojalnościowa. Czego nie może w niej zabraknąć?

Aplikacja mobilna poszerza spektrum możliwości programu lojalnościowego. Za jej pośrednictwem organizator może kontaktować się z uczestnikami i wysyłać do nich spersonalizowane komunikaty. Klientom umożliwia ona dostęp do stanu punktowego, katalogu nagród, aktualnych promocji, interesujących treści, a nawet konkursów. Co powinno się znaleźć w aplikacji lojalnościowej, aby polubili ją uczestnicy?

Intuicyjny interfejs w aplikacji lojalnościowej

Aplikacja lojalnościowa powinna być na pewno przyjazna użytkownikowi, a więc łatwa w obsłudze, tylko z kluczowymi dla niego elementami. Należy zadbać o nawigację, która pozwoli mu w sposób intuicyjny, już przy pierwszym kontakcie z aplikacją, sprawnie się po niej poruszać. Włączone powinny być tylko te funkcje, z których może użytkownik korzystać.

Projekt aplikacji lojalnościowej należy dopasować zarówno do charakteru marki, jak i samego programu lojalnościowego oraz oczywiście do uczestników. Dotyczy to nie tylko samej jej struktury, ale i kwestii wizualnej. Personalizacja odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ logo marki i kolory z jej identyfikacji wizualnej pozwalają szybko i bezbłędnie powiązać aplikację z konkretną firmą.

Nagrody w aplikacji lojalnościowej

Są one nieodzownymi elementami każdego programu lojalnościowego. To właśnie różnego rodzaju benefity przekonują klientów do przystąpienia do programu. W aplikacji lojalnościowej powinna znaleźć się sekcja z katalogiem nagród, do której uczestnik będzie miał stały dostęp. Dzięki temu może sprawdzić, czy i jakie nagrody mu przysługują lub kiedy lub za co może je otrzymać. To motywacja, która potęguje zaangażowanie.

Znaczenie ma nie tylko dostęp do katalogu nagród, ale również ich charakter. Na popularności obecnie zyskują nagrody cyfrowe, a więc takie, które można odebrać w aplikacji i wykorzystać natychmiast po ich przyznaniu. Od organizatora programu lojalnościowego nie wymagają magazynowania i inwestycji w ich zakup. Do nagród cyfrowych zalicza się wszelkiego rodzaju kody rabatowe, vouchery i specjalne promocje. Korzyści są więc obustronne.

Sprawna komunikacja z uczestnikami programu lojalnościowego

Bardzo mocno podkreśla się przewagę aplikacji lojalnościowej nad plastikowymi kartami lojalnościowymi przede wszystkim w kontekście kontaktu z uczestnikami programu. Aplikacja umożliwia komunikację, która z kolei sprzyja dobrym relacjom. Za pośrednictwem aplikacji lojalnościowej możliwe jest wysyłanie spersonalizowanych komunikatów i wiadomości PUSH. Użytkownik otrzymuje m.in. informacje o aktualnych promocjach, swoim stanie punktowym lub po prostu produktach lub usługach polecanych mu na podstawie analizy jego zachowań zakupowych.

Dobrze jest również cały system lojalnościowy zintegrować z innymi systemami firmowymi np. do wysyłki maili lub SMS-ów. Dzięki temu uczestnicy programu mogą otrzymywać komunikaty wieloma ścieżkami.

Rozrywka, a aplikacja lojalnościowa

Aplikacje bardzo często kojarzą się z rozrywką. W przypadku aplikacji lojalnościowej również możliwe jest jej wykorzystanie do organizacji konkursów i loterii. Sama koncepcja programu lojalnościowego nie musi bazować jedynie na zbieraniu punktów i wymianie ich na nagrody. Bez dodatkowej motywacji jest ryzyko, że zaangażowanie uczestników programu będzie słabło. Decydując się więc na aplikację lojalnościową, warto sprawdzić, czy możliwe jest wykorzystanie w niej elementów grywalizacji, jak np. w aplikacjach od Loyalty Starter. Dotyczy to nie tylko konkursów, ale też różnego rodzaju rankingów, jak „Najbardziej aktywni użytkownicy” czy też „Uczestnicy z największą liczbą punktów”. Takie dodatkowe elementy i działania uatrakcyjniają program lojalnościowy i sprzyjają większemu zaangażowaniu uczestników.

Aplikacja lojalnościowa nie ogranicza się jedynie do naliczania punktów i wymianie ich na nagrody. To zdecydowanie bardziej rozbudowane narzędzie, które pozwala na wdrażanie i uruchamianie dodatkowych akcji, jak konkursy i loterie. Warto jest to wykorzystać, pamiętając przy tym, że aplikacja powinna być intuicyjna, użyteczna i łatwa w obsłudze.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij