Czy warto pozycjonować wizytówkę Google Maps?

Jak myślisz, gdzie w pierwszej kolejności internauta będzie szukał informacji o firmie? Zapewne najpierw przyjdzie ci do głowy wyszukiwarka i wizytówka Google Maps. I masz rację! Zdecydowana większość internautów to właśnie tutaj sprawdza, czym zajmuje się firma, jakie produkty i usługi oferuje, a także co na jej temat sądzą inni klienci. Wobec tego odpowiedź na pytanie, czy warto pozycjonować wizytówkę Google Maps, powinna być jasna. Co możesz zyskać dzięki odpowiednio Link: https://warsawmediahouse.pl/pozycjonowanie-lokalne/

https://warsawmediahouse.pl/pozycjonowanie-lokalne/? Odpowiedzi udzielają eksperci od e-marketingu firmy WMH Agency!

Jakie zalety wynikają z pozycjonowania wizytówki Google Maps?

Pozycjonowanie wizytówki Google Maps to inaczej proces optymalizacji, którego zadaniem jest podwyższenie jej miejsca w rankingu wyników wyszukiwania. To podstawowa zaleta pozycjonowania. Jak podkreśla Piotr Sulewski biegły w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie: Dzięki wysokiej pozycji wizytówki w rankingu wyszukiwarki, informację o twojej firmie mogą dotrzeć do większego grona klientów. Dodatkowo wizytówki, które znajdują się na miejscach TOP 1 – 3, cieszą się większą wiarygodnością w oczach internautów. Łatwo więc zrozumieć, jakie są z tego korzyści. Więcej odbiorców = większa sprzedać i większe zyski.

Koszty związane z pozycjonowaniem bardzo szybko się zwracają. Nic dziwnego, że na pozycjonowanie decyduje się wiele znanych firm i marek. To nie przypadek, że wizytówki znanych i cenionych przedsiębiorstw (np. Ziaja, Eko-Okna, Dino, Stokrotka, Lidl, Black Red White, Zara, H&M, InPost, Agata Meble, Meble Bodzio, X-Com, Apart, CCC, Poczta Polska), znajdują się na samej górze wyszukiwania. Internauci cenią sobie zaufanie i wiarygodny wizerunek tych firm.

Jak pozycjonować wizytówkę Google Maps?

Pozycjonowanie wizytówki ma wiele wspólnego z ogólnie pojętymi zasadami SEO i optymalizacji stron internetowych. Wymaga ono oczywiście systematyczności, stałego aktualizowania wiedzy oraz nieprzerwalności. Nasz ekspert podpowiada, jak pozycjonować wizytówkę Google Maps i na co zwrócić szczególną uwagę?

Jakie znaczenie mają słowa kluczowe na wizytówce Google Maps?

Na wizytówce Google Maps masz możliwość dodawania wpisów napisanych pod konkretne słowa kluczowe. Mogą to być krótkie artykuły poradnikowe, informacyjne, czy promocyjne. W ten sposób możesz zachęcić internautów do zapoznania się z ofertą marki lub podzielić się swoją ekspercką wiedzą. Optymalna długość wpisu to od 100 do 300 słów. To świetne miejsce na umieszczanie wartościowego contentu. Wpisy mają również duży wpływ na pozycjonowanie. Wpływają one bowiem na zaangażowanie odbiorców. Dodatkowo wpisy oznaczone, jako „oferta” mogą być widoczne na głównej stronie wizytówki nawet przez rok.

Dlaczego opinie i rekomendacje są ważne na wizytówce Google?

Opinie na wizytówce Google Maps pozostają często niedocenione przez przedsiębiorców. Tymczasem jeśli chcesz zadbać o wysoką jakość swojej wizytówki i dobre pozycjonowanie, powinieneś zwrócić uwagę na to, co (jeśli w ogóle) internauci piszą na temat marki na wizytówce. Wizytówki posiadające pozytywne opinie i oceny konsumentów, zyskują lepsze pozycje w rankingu wyszukiwarki i cieszą się większym zainteresowaniem odbiorców. Warto więc skupić się na pozyskiwaniu wartościowych opinii od użytkowników sieci.

Jakie opinie są najbardziej wartościowe?

Google umożliwia swoim użytkownikom dodanie samej oceny (gwiazdki) na temat marki lub oceny z komentarzem. Warto pozyskiwać takie komentarze, które posiadają przynajmniej 200 znaków (około 2-3 zdania). Takie komentarze są cenione przez innych internautów, którzy chętnie im zawierzają i uznają za wiarygodne, naturalne. Przypominaj swoim klientom o możliwości pozostawienia komentarza. Zawsze również staraj się odpowiadać na opinie. Podziękuj za nią i odnieś się w swojej odpowiedzi do komentarza. W ten sposób zostawisz po sobie dobre wrażenie. Pokażesz, że opinia klienta naprawdę jest dla ciebie ważna.

Autor: Piotr Sulewski, prezes zarządu WMH Sp. z o.o. sp.k – ochrona reputacji w sieci.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij